Umbro – brand britanic de îmbrăcăminte şi echipament sportiv. În prezent Umbro este principalul furnizor de haine pentru jucătorii Cupei Angliei, Premier Ligii Engleze şi selecţionatei Angliei la fotbal.

Brandul a apărut în anul 1920 în orăşelul englez Wilmslow. Fondatorul său este considerat a fi antreprenorul Harold Humphreys, care împreună cu fratele său a deschis o companie mică de producere a hainelor sportive. Iniţial brandului i-a fost dată denumirea Humphreys Brothers, dar după trecerea a patru ani au decis să o prescurteze până la Umbro (Humphreys Brothers).

Desigur, pentru o companie sportivă cea mai bună reclamă o serveau victoriile cluburilor ce o poartă. De aceea la sine în Marea Britanie Umbro foarte rapid a devenit populară datorită la aşa echipe ca Manchester City şi Sheffield Wednesday. Fiind îmbrăcaţi în echipamentul Umbro, jucătorii acestor cluburi câştigau Cupa Angliei la fotbal.

În anul 1966 în Anglia a avut loc Campionatul mondial la fotbal, la care 15 din 16 participanţi au fost îmbrăcaţi în echipamentul Umbro. Pentru companie aceasta a fost un adevărat triumf.

Selecţionata Braziliei în frunte cu Pele de asemenea a început să se îmbrace în echipamentul Umbro. Brazilia a devenit campioană mondială timp de 3 ori, în anii 1958, 1962 şi 1970, ceea ce şi mai mult a ridicat raitingurile înalte ale brandului.

În anul 1985 Umbro iarăşi a declarat despre sine cu voce tare, prezentând în Brazilia primele sale ghete de fotbal.

În anul 2008 compania Nike a procurat 100% din acţiunile companiei Umbro. Schimbul de proprietari însemna şi schimbarea direcţiei. În primul rând, Umbro a început să confecţioneze echipamente nu doar pentru fotbal, dar şi pentru rugby şi atletica uşoară. Într-al-doilea rând, a început să se atragă mai multă atenţie stilului. Împreună cu modelierul britanic Kim Jones a fost lansată linia de design a hainelor casual Umbro.

Acum Umbro este sponsorul oficial al stadionului Wembley, de asemenea este furnizorul de echipament pentru jucătorii Cupei Angliei la fotbal.

Logotipul companiei este un romb dublu, care simbolizează marginile diamantelor. Iar sloganul sună astfel:

„Life is the game and we know which one!”(„Viaţa e o joacă, şi noi ştim de care!”)